Tuesday, January 18, 2011

Malaysia Kini :)

Memandangkan masscomm byk berkait rapat dgn isu2 semase ni,maka kami masscommer mmg sgt2 la digalakkan membace Malaysia Kini. Ala,online je pon,pastu blh switch to malay or english,ikot kesesuaian la. Hehe. But aku kekadang bace in bm kekadang bi. Skali skale nak jgak jd omputih. Hehehe.

But bukanlah itu persoalannye. *pehal la aku gune ayat penuh ni,skema xberagak. Hahaha. Whatever la. Aku pon xtau nak cecite ape je hari ni. Bosan mehh. Sedang aku menulis post ni,mmbr baek aku a.k.a roomate aku,Dianah Hanim sdg menginduct budak2 part 1. Hahaha. Kelakar btl la bile dorg pggl ktorg akak. Muntah hijau jap. Hahaha.

Best plak aku tgk bebudak part 1 kene soal2,aku pon dok join Dianah mengenekan dorg. Hehe. But bknlah itu yg aku nak ckpkan. Hehehe. Sumpah dah lari tajuk dah ni. Ermm aku nak ckp la psl bnde2 yg blh dpt through online ni. Sbnrnye bgs la sbb dpt saving duet,xpyh beli paper,xpyh buang mase nak g kedai cik kiah dpt pejabat kolej tu,anytime blh bace,dkt mane2 blh bace kan,bak kate omputih,'Easy access' gitu. Hahaha.

Bg pendapat aku la kan,mmg la bgs bace thorugh intenet ni. As i already mention dkt paragraph di atas,hehe. Tp la kan,kalau la tgh btl2 mls kan,mmg xla kan aku nak bukak Malaysia Kini tu. Ape yg aku buat nak dpt info terkini lg terhangat di pasaran? Jeng jeng jeng. Bukak Muka Buku jela. Hahaha.

Kan senang tu,almost everything about current issue kite blh jumpe kat sane. Xpayah susah2 nak bukak Malaysia Kini tu. Dkt FB lg sng,pantas,mudah,tepat,padat lg ade comment2 dr tukang post. Kan sng tu? Tp tu la die kebaekkan die. Dlm ade kebaekkan tu,ade jgak keburukkannye. Hehe.

Antarenye ialah:
1)membazir betry lappy. Bila online kan gune lappy unless kat lib la kan. So dah membazir betry lappy,incase la ade bnde urgent nak buat spt ass-signment, hntr email etc.

2)membazir letrik. Dah betry hbs msti la nak charge kan? Xke membazir letrik tu. Dah la sem ni setiap sorg kene bayar RM10. Mahal la,xmampu. :)

3)membazir mase. Kan kalau dah online,msti la spend berjam2 dpt lappy/pc tu kan. Dr membazir mase tu utk online (FB,Twitter,Thumblr,Blogspot. Hehehe) baek la kite belajar,ngaji ke ape. :)

4)aktiviti yg xsehat. Sbb kite dok ngadap lappy/pc tu,skt mate,skt tulang temulang,lenguh jari nak type byk2.

5)xbersosial dgn manusia f2f (face to face). Nanti korg xbersosial dgn org f2f. Pastu mesti org ckp,korg ni xde life ke? So b4 org ckp sebegitu dkt korg. Get a life pple! :)

Okay la tu,tu jela kot. Nanti free aku tulis2 lg. Org xbace ke ape,kesah plak aku? Lalalala. Okay,bye. XOXO. :D

No comments:

Post a Comment